A shine of rainbows

Såg nyss på en sjukt sorglig, men bra film. "A shine of rainbows" Andra delen av filmen var så jäkla sorglig, jag grät hela tiden. Jag har aldrig gråtit till en film, bara fått tårar i ögonen. Men nu verkligen grät jag. Jag var tvungen att pausa filmen flera gånger så att jag kunde gå och torka bort alla tårar och snyta mig. :O Men den är sjukt vacker!




Rekomenderar den starkt till er!

Info om filmen:
"A shine of rainbows" är en familjesaga om föräldralösa Tomás, en blyg och försiktig kille som växt upp och mobbats på ett barnhem. När han adopteras av den godhjärtade Maire och får följa med till hennes stuga vid kusten ändras hans liv totalt men rädslan finns fortfarande kvar. Maires man Alec gillar honom inte och tycker att han är svag men Maire ser till att han får umgås med grannbarnen, kallar på sälar från havet och visar honom en regnbåge den första dagen han ler. Men ingen lycka varar för evigt, och när Maire bli sjuk står Tomás återigen ensam och han måste komma överens med Alec för att överleva.

Kommentarer
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

Allt bra idag?:D



KRAM



2011-09-25 @ 09:25:47
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback